tiistai 2. elokuuta 2011

Kesälomaviikko nro 2

Viime viikon maanantaina kävin täällä Hämeenlinnassa hieman aleshoppailemassa. H&M:ltä tarttui mukaan mustavalkoraidalliset bikinit, kesäiset kynsilakat sekä alusvaatteita.

Tiistain vietin rennosti rannalla (kuvassa näkyy pikkuisen uusista bikineistä ;)).

Keskiviikkona suuntasin Helsinkiin shoppailemaan. Tarkoitus oli löytää uusi päiväpeitto, mutta sitähän en tietenkään löytänyt. Sen sijaan löysin kaikkea muuta. Haaviin tarttui tällä kertaa Tommy Hilfigerin korkeavyötäröiset farkut, Tommy Hilfigerin toppi (jonka äiti osti :)) alusvaatteita (taas ;)), häälahja ja digitaalinen lämpötilamittari.

Torstaina lähdin vanhempieni luokse sillä tarkoituksena oli pestä mattoja. Juuri kun pääsin vanhempieni luokse alko vettä sataa kuin saavista kaatamalla, joten mattojen pesu jäi siltä päivältä. Illalla vanhempieni luokse saapuivat myös siskoni ja hänen poikaystävänsä.

Perjantai-aamuna pääsin sitten pesemään mattoja. Matonpesupaikalta löysin melkoisen toukan, joka oli pakko ikuistaa kuviin.

Kun sain matot pestyä, lähdimme siskoni ja hänen poikaystävänsä kanssa käymään Kodin Terrassa sekä K-raudassa, tarkoituksena löytää kattopaneelia eteiseeni. Kodin Terrasta löytyi mieluista paneelia sekä kattolistoja sopivaan sopivaan hintaan, enää tarvitsisi käydä hakemassa ne kotiin. Perjantaiaamuna päätin myös, että lähden äkkilähdöllä lauantaina vanhempieni kanssa kummitätini mökille Tammisaareen. Vanhempani olivat siis jo päättäneet lähteä aikapäiviä sitten.

Illalla kävimme saunomassa vanhempieni rantasaunalla ja heitin vihdoin ja viimein talviturkkini. Veden lämpötila Rehakka-järvessä oli perjantai-iltana +22. Saunomisen ja uimisen jälkeen pelasimme Takapihan torni -peliä.

Lauantaiaamuna oli aikainen herätys, sillä siskoni ja hänen poikaystävänsä sekä heidän ystäväpariskuntansa lähtivät aamulennolla Ivaloon. Ivalosta heidän matkansa jatkui pohjois-Norjaan. Lähdimme viemään heitä Helsinki-Vantaalle hieman kello kahdeksan jälkeen. Lentokentältä matkamme jatkui kohti Tammisaarta. Kävimme pyörähtämässä Tammisaaren torilla. Söimme jäätelöä ja nautimme ihanasta ilmasta. Kun jäätelöt oli syöty jatkoimme matkaamme kohti kummitätini mökkiä, joka sijaitsee Ekön saarella.Vietimme saarella ihanan lauantaipäivän ja illan nauttien loistavasta ruuasta, juomasta, seurasta, auringosta, saunasta ja merivedestä, joka sekin oli +22 astetta.

Sunnuntai meni melko lepposissa merkeissä sekin. Kotia kohti lähdimme siinä kello viiden nurkilla ja matkalla poikkesimme Lohjan hautausmaalla.

Ihana toinen lomaviikko takana ja kolmas juuri alkanut :)