torstai 8. toukokuuta 2014

Kutsumattomia vieraita parvekkeella

Olen tässä viikonlopusta lähtien ihmetellyt yhtä pulupariskuntaa, joka on viihtynyt luvattoman hyvin parvekkeeni kaiteella. Tämä pariskunta on istuskellut parvekken kaiteella ja tujotellut minua, kun olen olohuoneessa istuskellut sohvalla ja katsellut telkkaria.

Olen yrittänyt moneen otteeseen häätää tämän pariskunnan pois parvekkeelta, mutta eipä ole hätyyttelyt paljoa auttaneet kun aina vain löytävät tiensä takaisin. Lilallakin olen yrittänyt pelotella, mutta pariskunta on ehtinyt jo lentää parvekkeelta ennen kuin lintukoira-Lila on edes huomannut pariskunnan.

Tänään tuossa iltasella tuo pariskunta taas viihtyi parvekkeellani. Ja järkytyksekseni huomasin, että molemmat kantoivat nokassansa risua. Mitä?!? Eivät kai ne vain ole pesäntekopuuhissa ajattelin, ja ryntäsin parvekkeelle. Ja mitä huomasinkaan parvekekaluston sohvan takana:




Kyllä. Tämä ah, niin ihana pulupariskunta oli rakentamssa pesää parvekkeelleni!!! Siivosin samantein nuo risunpätkät parvekkeelta pois ja virittelin foliosta pulunpelättimiä parvekkelle, josko ne nyt pysyttelisivät poissa. Isä lupasi minulle styrox-haukan lainaksi, mikäli folioviritykset eivät auta. Tämän illan parveke on kyllä saanut olla rauhassa siitä asti kun laitoin folioviritykset pelottelemaan. Katsotaan kuinka kauan tehoaa pulupariskuntaan. Toivottavasti eivät enää tee paluuta parvekkeelleni.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

AddThis

Related Posts with Thumbnails